Monday 7 November 2011

Kenapa dia harus MATI?


Kenapa dia harus mati? Pertanyaan yang sudah biasa berlegar-legar kat kepala batu aku. Aku dah lama nak dia mati. Dia bukan handsome pun. Kenapa perlu aku jaga hati dia. Dia tak ada hubungan dengan mak aku. Kalau aku doakan dia mati pun, aku tak dikira anak derhaka. At least aku tak disumpah jadi tempat lap kaki kat kandang kambing.
     Kenapa dia harus mati? Aku sengaja doa banyak-banyak untuk kematian dia. Masa yang terluang aku guna untuk binakan dia rumah tidur. Aku tak guna kayu. Untuk dia aku ikhlas buat guna batu. Dia tak menarik. Lagi cepat dia mati lagi okey.
     Kenapa dia harus mati? Entah kenapa dari tadi soalan ni tak bagi aku berhenti taip. Aku nak dia mati sebab dia buat aku sakit. Adik aku pun mati sebab dia. Memang salah mak aku sebenarnya. Rajin pulak mak aku jaga cucu cicit dia. Pernah aku halau dia, tapi mak aku marah. Katanya kesian. Entah sampai bila mak aku nak kesian. Masa aku tampar dia, ada la adegan berdarah. Mak aku tak nampak. Sempat aku lap darah tu. Kalau tak da lama aku mati kena simbah asid. Mak aku tu rela bunuh aku dari bunuh dia. Bod.... haih... tak sanggup nak tambah dosa.
     Kenapa dia harus mati? Sebab dia wanted dunia. Sebab dia bunuh orang yang aku sayang. Aku akui salah aku jugak sebab tak pernah fikir nak bunuh dia dulu. Tempat dia buat projek pun dalam bilik aku. Tapi salah mak aku gi tanam pokok bunga dalam bilik aku. Kalau tak siram mati. Jadi mak aku siram banyak-banyak terus. Spare katanya.


No comments: